IT Security Enthusiast's Blog

IT & Computer Security Blog but NOT only…

Migracja z Windows Live Spaces na WordPress

Zakończyłem właśnie proces całkowitej migracji mojego poprzedniego bloga hostowanego w domenie securityenthusiast.spaces.live.com na usługę jaką oferuje WordPress. Dlaczego? Już wyjaśniam.

Microsoft w dniu wczorajszym poinformował na swoim oficjalnym blogu poświęconym usługom Live, o zaprzestaniu supportu dla blogów hostowanych w domenie .spaces.live.com.

Prawdę mówiąc miałem cichą nadzieję na to, że MS coś dobrego zrobi z dotychczasową usługą spaces, nie liczyłem jednak na aż tak „drastyczne” posuniecie z ich strony – tj. całkowite porzucenie projektu bloga i skierowanie dotychczasowych użytkowników (~30 milionów blogerów) na WordPress’a.

Moje pierwsze wrażenia – co prawda z blogami opartymi na wordpress’ie miałem już wcześniej do czynienia (chciałem tutaj wspomnieć przy okazji o nowo powstałym polskim serwisie poświęconym bezpieczeństwu IT na którym jestem jednym z członków redakcji oraz grupy moderacyjnej: SafeGroup.pl) nie mniej jednak bedąc od wczoraj użytkownikiem bezpłatnej usługi WordPress.com pierwsze co rzuciło mi się w oczy to ograniczona liczba „skórek” dla naszego bloga oraz brak edycji arkuszy CSS (opcja dostępna dopiero po wykupieniu abonamentu za $14,97 per rok).

Wydaje mi się, że na spaces.live.com było więcej uniwersalnych/neutralnych skórek, tutaj panuje lekki miszmasz w tej kwestii – nie to żebym narzekał, bo w końcu wydaje mi się, że znalazłem najbardziej właściwą skórkę dla swojego bloga tutaj, ale nadal brakuje mi (bezpłatnej) opcji edycji styli CSS. Poprawiłbym kilka drobiazgów, a tak niestety muszę zdać się na default’owy wygląd bloga.

Inna sprawa to fakt, iż po zakończonej (bezproblemowej!) migracji okazało się, że mój używany na starym blogu adres: securityenthusiast – jest już zajęty. Zmusiło mnie to do lekkiej modyfikacji nowego adresu bloga o przedrostek „IT” czyli akronim od ang. Information Technology.

Na sam koniec jako wspomnienie po starym blogu, wrzucam poniżej zdjęcia z kopii zapisanej przez Google:

Written by Creer

28 września, 2010 @ 14:47

Napisane w Inne

Tagged with , , , ,

Komentarze 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Co prawda z blogami MS nigdy nie miałem styczności ale wydaje mi się że przejście an WP wszystkim dobrze zrobi, generalnie chyba najlepsza i najbardziej elastyczna platforma.
    Co do ubogiej bazy dodatków na .com nie ma się co dziwić, też niechętnie pozwalałbym wysyłać na swój serwer skrypty php każdemu.

    Nie lepiej już przenieść wszystko na własny hosting?

    Adam

    7 października, 2010 at 13:10

    • Jak to na ogół bywa, każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy – ale skupiając się na plusach – WP jest napewno łatwiejsze jeśli chodzi o zarządzanie treścią oraz walkę ze spamem, dochodzą do tego te przecudowne (w porownaniu ze spaces.live) statystyki…

      Jeśli zaś chodzi o przeprowadzkę na własny hosting – zastanawiałem się nad tym ale jak na razie (po lepszym poznaniu WP.com) nie czuje jakiegoś pośpiechu w tej kwestii… może kiedyś, kto wie – nie wykluczam takiej opcji :)

      Piotr Pawelec

      7 października, 2010 at 17:00


Możliwość komentowania jest wyłączona.